2 Ekim 2011 Pazar

Kreş'ten Zakkum'a...


Hastalıktı hazırlıktı derken uzun zamandır konsere gitmiyordum. Dün gece acısını çıkardım. Arkadaşlarımın tüm ağırkanlılığına rağmen Bronx Pi'ye girdiğimizde Kreş konserin başlarındaydı ve Terli ve Kirli çalıyordu nefis bir sound'la. Yeni albüm 'Çıplak'tan şarkıları ilk kez canlı dinledim. 'Jamaika', 'Gül Açan Dudaklar' ve 'Bu Şarkı' hem nefis hem de herkes çoktan ezberlemiş bile. Yarım Kalan Şarap'ı Zakkum Konseri'ne doğru uzadığım için maalesef bu kez kaçırdım. Ama bir saatlik konser dinletisi boyunca süper insan tonemaister Berk Kula'nın da katkılarıyla cayır cayır bir Kreş dinledim. Özlemişim. İyi geldi. Gelelim en son 8 Nisan'da lansman konserinde yine Hayal Bistro'da izlediğim Zakkum'a... Onlar Ankara'dan benim için kalkıp gelmişler gibi hissediyorum her defasında çok mu bencilim bilemiyorum. Zakkum sahnede sadece şarkı söylemiyor, şov var, hüzün var, en önemlisi de samimiyet var. Yusuf'un sataşmaları, Cem'in pasları da cabası. Bir de ben hiç sevmem ama Ebru Gündeş'ten 'Kaçak' cover'ladılar ki hemen hem Zakkum'u hem de Ebru Gündeş'i en iyi bilen Gamze'ye (Elgin) mesaj attım. Onun tepkisi bu cover'ın güzelliğini daha iyi anlatıyor.. OOOOVVV KAÇAK :)

Kreş'i de Zakkum'u da ayrı ayrı çok sevdiğim için dün iki konserden de bir saatlik nefis anlar hediye ettim kendime. Sırada 08 Ekim Cingi ve 15 Ekim Kurban konserleri var.

Ortak payda: Sanırım bir süre gece konserlerinde bol bol Teoman şarkısı dinleyeceğiz. Teoman müziği bırakmış gibi olmayacak böylece. Kreş'in zaten muhteşem cover'ladığı 'Bugün'ü Teoman'a selam çakarak söylediler bu kez. Zakkum ise önce Teoman potborisi yapıp sonra ilk albümlerinde Teoman ile düet yaptıkları

Her iki konserin de beni en çok mutlu eden tarafı yanımda anırarak gülen ya da carcar konuşan tipler yerine sahneye konsantre olmuş mükemmel izleyicilerin arasında olmamdı. Yaşasın bilinçli fanlar!


Bilgi - Belge: Kreş konser fotoğrafını Serkan Fidan'dan aparttım. Kendisini konserde görmedim ama gelmiş sanırım. Adamın elinde belge var. Zakkum Konseri'nde bağırmaktan, coşmaktan fotoğraf neyin çekemedim. Zaten melek gibiler çeksem de çıkmayabilirdi .)

Hiç yorum yok: